Sebastiaan Merts tiltrer som Chief Operating Officer i Spedify
Vi har gleden av å ønske Sebastiaan Merts velkommen som ny Chief Operating Officer (COO) i Spedify!
DB Journey har valgt Spedify som ny logistikkpartner for det norske markedet. Med lagerflytting fra Sverige til Askim er det nå Spedify som håndterer all distribusjon i Norge – i tett samarbeid med Bleckmann for det europeiske markedet.
DB Journey har valgt Spedify som ny logistikkpartner for det norske markedet. Med lagerflytting fra Sverige til Askim er det nå Spedify som håndterer all distribusjon i Norge – i tett samarbeid med Bleckmann for det europeiske markedet.
Det anerkjente norske merkevaren DB Journey (tidligere kjent som Douchebags) har valgt å flytte sitt lager fra Sverige til Spedifys moderne logistikkfasiliteter i Askim. Flyttingen markerer en viktig milepæl både for Spedify og DB Journey, som nå får en mer lokal og effektiv distribusjon i sitt viktigste marked.
– Norge har alltid vært vårt hjemmemarked, og det å flytte lagervirksomheten nærmere den norske forbrukeren var et naturlig neste steg.
Vi gjennomførte en grundig anbudsprosess (RFP) for å finne en tredjeparts logistikkpartner (3PL) som kunne støtte våre ambisjoner i dette nøkkelmarkedet. Spedify skilte seg ut i prosessen – de oppfylte alle krav når det gjaldt kapasitet, skalerbarhet og servicekvalitet, sier Joachim Gund, direktør for virksomhetsutvikling i DB Journey.
Han trekker frem Askims strategiske plassering som en viktig faktor i valget:
– Deres beliggenhet i Askim var også en avgjørende faktor. Den gir svært god nærhet til Oslo, som ikke bare er et av de største markedene i Norge, men også et viktig logistikknutepunkt. Denne sentrale plasseringen forbedrer både innkommende vareflyt og utgående leveringsytelse, og gjør at vi kan betjene kundene våre raskere og mer effektivt. Kort sagt gjør Spedify i Askim det mulig for oss å levere en førsteklasses lokal opplevelse til det norske markedet.
Joachim understreker også betydningen av Norge for DB Journey:
– Det norske markedet har en spesiell plass hos oss – det er ikke bare her Db ble grunnlagt, men det er fortsatt vårt største og viktigste marked når det gjelder omsetning og merkevareposisjon. Selv om vi ikke oppgir nøyaktige tall, kan vi trygt si at Norge representerer vår sterkeste kundebase, og vi forventer at det forblir vårt toppmarked i overskuelig fremtid.
Han avslutter:
– Derfor er vi dypt engasjert i å styrke båndene våre til de norske forbrukerne. Det å etablere et lokalt lager er ett av flere grep vi tar for å komme nærmere kundene våre, forbedre servicekvaliteten og legge til rette for langsiktig vekst.
Les hva Smaalenene Avis skriver her.